Kontrast
Przedszkole nr 7 w Chorzowie
Menu
Strona głowna  /  Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia

RAMOWY  ROZKŁAD  DNIA  W  PRZEDSZKOLU

 

6:00 - 7:30

Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne, ćwiczenia poranne:

  • wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka;
  • zabawy wspomagające indywidualny rozwój dziecka;
  • wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez zabawy konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, ruchowe;
  • kształtowanie umiejętności funkcjonowania w zabawie i sytuacjach zadaniowych;
  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w swoim otoczeniu;
  • wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.

 

7:30 - 8.00

Czynności organizacyjne, samoobsługowe i opiekuńcze:

  • kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych;
  • kształtowanie czynności samoobsługowych;
  • wychowanie zdrowotne;
  • doskonalenie umiejętnego i estetycznego spożywania posiłku.

 

8:00 - 9:00

Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne z uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonym do realizacji programem wychowania przedszkolnego:

  • wspomaganie rozwoju intelektualnego dziecka wraz z edukacją matematyczną;
  • wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych;
  • poznawanie i rozumienie siebie i swojego otoczenia;
  • wspomaganie rozwoju mowy dzieci;
  • doskonalenie sprawności fizycznej;
  • wychowanie przez sztukę muzyczną, teatralna i plastyczną;
  • budzenie zainteresowań technicznych wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
  • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń;
  • wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;
  • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
  • wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

 

9:00: śniadanie

 

9:30 - 10:00

Czynności samoobsługowe w łazience:

  • kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych;
  • kształtowanie czynności samoobsługowych podczas mycia zębów;
  • wychowanie zdrowotne.

 

10:00 - 12:15

Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne z uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonym do realizacji programem wychowania przedszkolnego:

  • wspomaganie rozwoju intelektualnego dziecka wraz z edukacją matematyczną;
  • wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych;
  • poznawanie i rozumienie siebie i swojego otoczenia;
  • wspomaganie rozwoju mowy dzieci;
  • doskonalenie sprawności fizycznej;
  • wychowanie przez sztukę muzyczną, teatralna i plastyczną;
  • budzenie zainteresowań technicznych wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
  • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń;
  • wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;
  • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
  • wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

Pobyt na podwórku: gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia:

  • wychowanie zdrowotne;
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
  • kształtowanie sprawności fizycznej;
  • wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

Zabawy swobodne:

  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku.

 

12:15 - 12:30

Czynności samoobsługowe w łazience:

  • kształtowanie czynności samoobsługowych w łazience, nawyków higienicznych i kulturalnych;
  • wychowanie zdrowotne.

12:30: Obiad

 

13.00 - 14.30

Czynności i zabawy o charakterze relaksacyjnym, poobiedni odpoczynek dla dzieci z grupy najmłodszej:

  • wdrażanie do umiejętnego słuchania muzyki, tekstów literackich;
  • ćwiczenia relaksacyjne.

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka:

  • nauka piosenek, tańców, poczucia rytmu, zajęcia umuzykalniające;
  • gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem;
  • zajęcia integrujące grupę;
  • praca indywidualna oraz w małych zespołach o charakterze stymulacyjno - korekcyjno - kompensacyjnym (zależnie od wieku grupy).

 

Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami.

 

14:30: Podwieczorek

 

14:50 - 16:00

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, swobodne zabawy w sali oraz w ogrodzie, rozchodzenie się dzieci:

  • ćwiczenia rozwijające sprawność manualną;
  • stymulowanie aktywności językowej;
  • rozwijanie koordynacji ruchowej;
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
  • wychowanie zdrowotne integracja grupy.

 

Indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami.


Ostatnia aktualizacja: 2017-04-25